Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden Hev Tollgrensa
Kampanjen for å få hevet tollgrensen på småpakker

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

play.com

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden -> Nettsteder
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Harald Paulsen
Site Admin

Ble Medlem: 01 Okt 2003

InnleggSkrevet: Tor Okt 02, 2003 12:05 pm    Tittel: play.com Svar med Sitat

Play er vel ingen hemmelighet for de som har bestilt DVD-filmer fra utlandet, og det med god grunn. Fri frakt, et formidabelt utvalg, lave priser og ofte salg som gjør at man bør gjemme visa-kortet for å unngå å bruke for mye penger.

Bra pris, et supert utvalg og god service gjør at Play trygt kan anbefales
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Teddy

Ble Medlem: 11 Okt 2003

InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2003 12:49 am    Tittel: Svar med Sitat

Henger meg på den, har handlet litt dvd fra utlandet, Play.com er overlegent den beste! Pris er formidabel, og leveringstid akseptabel.

Er jo en oase av filmer helt ned i £5, masse bra og ikke bare gammelt møl, langtfra!

Eneste er - som for all dvd fra utladet - ikke alle filmene har norsk tekst, så sjekk det om du er avhengig av det. Det står jo som regel på siden for den aktuelle filmen da.

Har enda ikke bestilt film som kommer over tollgrensen, lurer litt på om de kan gli rett gjennom. Noen som har erfaring?
- Mørkt?
- Ja, strømmen har gått.
Til Toppen
karlsen

Ble Medlem: 14 Okt 2003

InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2003 1:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

Play deklarerer, som alle andre ærlige sjeler, hva DVDene koster på pakken.

Det vil si at det er opp til den lokale post/toll betjent her i Norge til å stoppe pakken og kreve moms på den.

Enkelte plasser i Norge går disse som regel greit igjennom, andre plasser gjør det ikke det.
Til Toppen
Teddy

Ble Medlem: 11 Okt 2003

InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2003 5:01 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jada, er klar over at Play skriver pakkens verdi utenpå pakken. Men det eg egentlig lurte på var hva som skjer om der står f. eks. £24.99 på, vil den da bli stoppet og tollet? Eg vil tro at 99 av 100 pakker fra Play har verdi under grensen, så da er vel tanken om de som ser på sånt bare slenger den videre uten å registrere verdien.

Men det er vel som du sier, det vil variere fra sted til sted og betjent til betjent.
- Mørkt?
- Ja, strømmen har gått.
Til Toppen
karlsen

Ble Medlem: 14 Okt 2003

InnleggSkrevet: Tir Okt 14, 2003 10:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det varierer veldig.

Der jeg bor nå kommer aldri noe igjennom. Hvis jeg får pakker uten verdi blir de stoppet og jeg blir avkrevd dokumentasjon. Det blir jeg også hvis de ikke tror på deklarasjonen.

Tidligere har jeg bodd andre plasser og da slapp alt igjennom. Det hadde ikke noe å si hva som stod på disse bare de ikke var alt for store.
Til Toppen
Torgman

Ble Medlem: 29 Nov 2003

InnleggSkrevet: Lør Nov 29, 2003 2:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

play.com er mitt favorittnettsted. Jeg har bestilt MASSE derfra, og er veldig fornøyd med servicen. En pakke ble stjålet en gang (sannsynligvis av en postansatt), og Play.com var veldig raskt ute med å sende den på nytt, uten ekstra kostnad.
Til Toppen
Haans

Ble Medlem: 28 Nov 2003

InnleggSkrevet: Lør Des 13, 2003 11:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vel, 100 av 100 pakker er under grensen for min del, og det er vel nettopp det som er poenget. Man må jo selv sjekke verdien før man bestiller...

Hvis du bestilte et GC spill til 400 regner jeg med at du visste (eller i alle fall regnet med) at det ville bli stoppet, siden grensen er 200,- Wink Det hender nok at en og annen pakke sniker seg forbi, selv om det står høyere verdi på, men ikke regn med det.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger
Harald Paulsen
Site Admin

InnleggSkrevet: Søn Feb 29, 2004 3:22 pm    Tittel: Re: Play betaler tollen Svar med Sitat

Eraserhead skrev:
De sa at jeg kunne sende dem kvittering av tollavgiften sammen med bestillingsseddelen så skulle de refundere beløpet! Det er god service!

Uh, dette høres rart ut. Har du mulighet til å videresende den mailen til meg så jeg kan se hva de skrev? harald snabel paulsen.no

Jeg skulle gjerne sett at de åpnet esken og pakket den ned igjen for å skrive ned verdien, slik at jeg fikk kjøpt meg family guy i sone 1 istedenfor sone 2, siden sone 1 har mye mer bonusmateriale (men også koster rett over 200 kroner).
Haans

Ble Medlem: 28 Nov 2003

InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2004 1:26 am    Tittel: Svar med Sitat

Sone 1 versjonen er ikke like komplett som sone 2 (sensur... se www.dvdcompare.net for detaljer).

Dessuten handler det bare om å bestille sone 1 versjon fra riktig nettbutikk.... Wink

Ang Play og refundering av moms.... jøss... høres ravende sinnsykt ut. Hvis det er policien deres, vil de jo tape masse masse penger hvis noen benytter seg av det. Amazon trekker fra engelsk moms (15%) på eksport, men så vidt jeg vet er det ikke moms på Jersey... det er jo en av grunnene til at bedrifter som Play og Splash holder til der Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger
Harald Paulsen
Site Admin

InnleggSkrevet: Tir Mar 16, 2004 11:36 am    Tittel: play.com og litt dårlig interface Svar med Sitat

Jeg fant ut en rar ting i dag:
Hvis du har noe i handlekurven din så er det ingen måte (som jeg fant) å se ordrehistorikk og andre ting når du logger inn - du har kun mulighet til å fullføre ordren.

Jeg ville gå inn og se informasjon om siste ordre og knotet rundt i et par minutter før jeg fant ut at hvis jeg slettet alt i handlekurven så kunne jeg få opp order history og slikt.

*sukk* Litt knotete.

Men jeg elsker fortsatt play.com
LordJoker

Ble Medlem: 10 Feb 2004

InnleggSkrevet: Fre Mar 19, 2004 3:54 am    Tittel: Re: Play betaler tollen Svar med Sitat

Eraserhead skrev:
Jeg spurte Plays support om det var noen vei rundt den norske tollen. Om de for eksempel kunne nedskrive verdien på pakkene over £17.99 slik at jeg slapp å betale toll (i skrivende stund er den norske krona så svak at grensa ligger på under £17.99). De sa at jeg kunne sende dem kvittering av tollavgiften sammen med bestillingsseddelen så skulle de refundere beløpet! Det er god service!

hei, det er ikke mulig å få sert en kopi av den Emailen veL+ jeg bestiller 15 filmer fra play pr. mnd pluss noen pakker og slik, greit å få refundert pengene !! :)

takk

gronktyst@hotmail.com
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden -> Nettsteder Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet