Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden Hev Tollgrensa
Kampanjen for å få hevet tollgrensen på småpakker

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

www.thinkgeek.com + frakt med Airborne Express

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden -> Nettsteder
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Harald Paulsen
Site Admin

Ble Medlem: 01 Okt 2003

InnleggSkrevet: Tir Feb 03, 2004 4:33 pm    Tittel: www.thinkgeek.com + frakt med Airborne Express Svar med Sitat

ThinkGeek har i en årrekke nå solgt leketøy for nerder og trendy mennesker som vil ha noe å vise frem, i tillegg til å oppfylle drømmene til avlukke-helter verden over. Jeg har bestilt flere ting der tidligere men alltid har det vært at vi har gått sammen en gjeng og delt på porto og avgifter. Pakken har alltid kommet frem som den skal og det ganske raskt også. Tenkte jeg kunne loggføre en typisk bestilling og samtidig gi et inntrykk av hvordan fraktselskapet Airborne opererer.

Airborne ser ut til å være jevnt over billigere enn UPS og jeg har brukt de med hell tidligere. I Norge håndteres pakkene av Frank Maas som ligger et stykke ut på Østre Aker Vei.

2004-02-02 mandag: Bestilling lagt inn rundt 14 norsk tid. Tilsammen har vi bestilt varer for $498.24. Med moms og frakt og omkostninger har jeg beregnet det til å bli ca 5100 kr.
2004-02-03 tirsdag: tiiiidlig norsk tid har varene blitt pakket og jeg har fått et sporingsnummer til airborne. Pakken er etter hva jeg har forstått ikke hentet av Airborne enda siden pakken ikke kan spores, men det kommer sikkert iløpet av tirsdag kveld.
2004-02-04 onsdag: Airborne har hentet pakkene, det ser ut til at forsendelsen min faktisk er 3 pakker som sendes hver for seg. Ifølge sporingen så er pakkene litt forskjellige steder i USA akkurat nå.

2004-02-05 torsdag: Ingenting har skjedd med pakkesporing i dag. Dette kan bety at de er på vei over atlanteren og at jeg har pakkene på fredag. Vi får se i morgen
2004-02-06 fredag: DHL vekket meg i dag og sa de hadde pakke til meg. Jeg ble litt tatt på sengen, bokstavlig talt, men de trengte fødselsdato og personnummer for fortolling. De regnet med at pakken kommer på mandag, men det er jo lov å håpe at den kommer i dag.
2004-02-09 mandag: Ingen pakke i dag. Snakket med DHL (som har fusjonert med Airborne) og de sa at det var problemer med fortolling. Tollvesenet vil muligens ta en grundig titt på pakkene (kan det være fordi jeg har startet hevtollgrensa.no? *konspiratorisk*) og det vil ta 1-3 dager før jeg får de utlevert.
2004-02-12 torsdag: Etter å ha ringt hver eneste dag og mast så fikk de endelig fortollet pakken min og istedenfor å vente avtalte jeg å dra opp til Gardermoen torsdag kveld for å hente pakkene mine på toll-lageret. Endelig har jeg fått tingene fra Thinkgeek!

Jeg er overhode ikke fornøyd med hvordan DHL har håndtert dette. Greit nok at de byttet datasystem men det burde ikke ha gått utover meg som kunde. Jeg kommer nok til å vurdere DHL igjen i fremtiden hvis de fortsatt kan konkurrere på pris mot UPS men i utgangspunktet kan det være verdt å velge UPS selv om de koster litt mer.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hev Tollgrensa Forum Hovedsiden -> Nettsteder Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet